Algemeen nieuws

Veel vis gevangen tijdens de eerste wedstrijd wintercompetitie V.V.N

Zondag was de eerste wedstrijd van de wintercompetitie van V.V.N. georganiseerd door VGB Factory. Het was voor ons Jeroen Jansen en ik (Johnson en Johnson) de eerste keer dat we mee visten met deze competitie. De planning was eerst om de eerste wedstrijden op het Kinselmeer te vissen maar dat werd afgeblazen. Er mocht vanwege werkzaamheden niet gevist worden. VGB Geert besloot om de eerste wedstrijden dan te gaan vissen aan de Amstel bij Nes en Oudekerk aan de Amstel. Een stuk water waar wij nog nooit gevist hadden. Vorige week was het tijdens de driedaagse de eerste keer dat we aan de Amstel gevist hadden en dat op een ander stuk.

Vorige week natuurlijk weer veel contact gehad met onze vrienden Arno en Michel Kats. Ook hier werd er gesproken over de Amstel en de berichten waren dat het wel eens goed kon zijn. Ik had natuurlijk nog een klein probleempje. Ik had geen leefnetten meer. Toevallig had ik via Bennie vd Beek nog twee netten voor Jeroen en mij besteld en kon deze nog ophalen. Dit zijn blauwe netten geworden. Misschien laten ze die wel liggen.

Zaterdagavond nog weer een uur in de vrienden app gehangen te hebben werd er besloten om kwart voor zes bij de benzinepomp te staan bij Zwolle. Jeroen was zondagmorgen om half zes bij mij en alles inpakken en op weg naar de muiters uit Hoogeveen. Ik vroeg nog even aan Jeroen of hij het inleggeld had meegenomen. Helaas. Snel nog even bij de bank langs om te pinnen. Dat konden we wel op onze buik schrijven. Pinnen gaat niet meer in de nachtelijke uren.

Even contact gezocht met de muiters en ons probleem was opgelost. Het werd onderling wel even geregeld. Toch wel toppers die mannen. Met een gerust hart gingen we gezamenlijk richting de Amstel. Onderweg hebben we nog een paar fixe buien gehad. Dat voorspelde niet veel goeds. Bij de Amstel stonden de meeste vissers te wachten tot iedereen aanwezig was zo dat de loting kon beginnen. Ik mocht deze keer een nummer pakken. Er waren 15 nummers en ik wist nummer zeven te vinden. Weer een nummer in het midden.

Er zat wel een voordeel aan er waren namelijk drie vakken met vijf koppels en de stekken waren ongeveer honderd meter uit elkaar. Hierdoor heb je niet direct last van de buren. Goed geregeld.Op onze stek aangekomen gingen we in overleg hoe we het gingen aanpakken. We zagen her en der wat kleine vissen springen en hierop besloten we om ook de vaste stok klaar te maken. Jeroen viste met de stok en ik had een plek op 25 meter en drie meter uit de overkant.

Het duurde niet lang of de wedstrijd kon beginnen. In de overkant heb ik aardig wat aas gestort en op de korte afstand ben ik voorzichtig begonnen. Het duurde niet lang of Jeroen ving al een mooie voorn. Even later nog een mooie voorn. Hierna was ik aan de beurt en ik ving een klein platje van een ons of zes. Er zat vis en dat hebben we geweten. Op een gegeven moment vingen we gelijk vis en het ging allemaal in een mooi tempo.

Verpa groundbaits                        Verpa groundbaits                        Verpa groundbaits

Ook Jeroen begon brasem te vangen met de stok. Dan gaat het mooi. Dit ging door tot na de middag. Toen werd het rustig. We hoorden later dat dit bij iedereen zo was. Misschien verandering van de luchtdruk door de buien die af en toe over kwamen. We vingen de laatste uurtje maar af en toe meer een visje. Om drie uur was het gebeurd en er kon gewogen worden. Ik liep natuurlijk mee om even wat foto’s te schieten.

Hendrikje Sikma vangt alleen bijna negenenveertig kilo.

Als eerste werd er gewogen bij Hendrikje Sikma. Hendrikje had vandaag super gevist. Ze wist alleen bijna negenenveertig kilo te vangen. Dat is wel een pluim waard. Hierna werd er bij ons gewogen en het wonder was geschied. We hadden achthonderd gram meer dan Hendrikje en dit bleek achteraf de vak overwinning te zijn in het middenvak. Hiermee zijn we natuurlijk zeer tevreden. Voor de eerste keer mee vissen en dan de eerste dag zo starten wat wil je nog meer. Vak A is gewonnen door koppel Bosmans en Jacobs met bijna veertig kilo. De dag overwinning gaat naar Danny vd Ende en vd Willek met bijna tachtig kilo.

Volgende wedstrijd is op 1 november

Word vervolgd

De Witvisser.

Een pot met goud in de bus.

De uitslag:

13 Wensveen Blokland 34150

14 Stap Boeters 40000

15 v Dijk Haagse Geer  57850

Preston Innovations.Maver EvezetHJG DRESCHERHengelsport SappemeerSaga-the-game-changer - CrestaBAITSHOP.NLHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.FREE SPIRIT/RINGERSGURU Knowledge is power.SHIMANO AEROMarcel vd EyndeWormenkwekerij WasseT Wisentbos DrontenCHAMPION FEEDVakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.