Algemeen nieuws

Met Johnson en Johnson een wedstrijdje Ketelmeer. (Verslag)

Afgelopen zaterdag organiseerde Peter Vierhout een koppelwedstrijd aan het ketelmeer. Peter organiseert vaker wedstrijden maar dan meestal onderlinge wedstrijden in het noorden van het land. Toevallig kwam ik de aankondiging tegen en ik melde mij gelijk aan. Ketelmeer is een gewild viswater. Er was gelukkig nog een plekje vrij en ik kon mijn maatje Jeroen vragen of hij mee wilde vissen. Dat was zo geregeld Jeroen had die dag niets en het stond vast.

Ketelmeer

Vorige week weer wat heen en weer gebeld en afgesproken wie wat zo regelen. Dat pakte weer goed uit voor mij. Jeroen wilde het aas wel regelen en ik zou het voer regelen. We hadden al een tijdje niet samen gevist. Ik heb de afgelopen weken echt rustige weken gehad aan de waterkant. De laatste wedstrijd van ons was volgens mij de 22 uurs wedstrijd aan het ketelmeer.

Om half zeven was de loting aan de waterkant en Jeroen zou om half zes bij mij zijn zo dat we eerst nog even een bakkie koffie konden drinken. Jeroen was mooi op tijd en snel de spullen in de auto koffie drinken en wegwezen maar. Twee minuten voor half zeven waren we bij de loting. Gelijk even naar Peter om de inschrijving te voldoen en ik kreeg te horen dat er een paar koppels afgemeld hadden. Ook was er een koppel niet op komen dagen.

Dit is voor de organisatie altijd lastig. Alles moet weer aangepast worden en wat als er na de aanpassing toch nog een koppel komt opdagen? Al met al zeer lastig. Met andere woorden meld je op tijd af en kom naar het water als je je hebt opgegeven. Er werd nu besloten om in drie vakken van zes koppels te gaan vissen met twee eindprijzen per vak.

Ik mocht van Jeroen een nummer pakken. Jeroen loot altijd in het midden. De vakken waren uitgezet vanaf nummer 15 tot 49 met een nummer er tussen. En wat denk je ik pak nummer 29 precies in het midden. Wat dat betreft zitten we goed op 1 lijn. Tijdens de vierdaagse had ik al op nummer 31 gezeten en dat was niet al te best. Maar de ene dag is de andere niet.

Ketelmeer

De wind stond op de kant en het was gewoon koud aan het water. Snel extra kleding aan en opbouwen maar. We besloten om op 55 en 59 meter te gaan vissen. Er was besloten om een half uur later te beginnen ivm het opbouwen. Het was namelijk bij aankomst nog donker aan de waterkant.

Hierdoor konden we rustig de spullen opzetten en even bijkletsen. Ik wilde nog even naar de buren maar daar kwam ik niet meer aan toe. Als Jeroen op de praatstoel zit dan kom je nergens meer aan toe. De wedstrijd kon beginnen.

Het duurde niet lang of we zagen de buren al een mooie vis vangen. Even later ving Jeroen ook een brasem. Dat was voor mij een teken om er even voor te gaan zitten. De eerste aanbeet die ik kreeg leverde mij een grondel op. Dat zet geen zoden aan de dijk. Jeroen ving zijn volgende brasem en ik zat in de voorns en baarsjes.

Jeroen ving zijn vierde brasem terwijl ik een snoekbaarsje ving. Ik bleef gewoon doorvissen en op een gegeven moment ving ik ook een brasem. Dat maakte mijn dag ook weer goed. Bij de buren vingen ze ook regelmatig een mooie vis. Dit ging de hele wedstrijd wat door. Als ik op zij keek stonden er weer hengels krom. Dan denk je niet opzij kijken maar automatisch doe je dat.

Ketelmeer

Aan het eind van de wedstrijd hadden we 25 brasems en heel veel klein grut. Hiermee bleef de teller op 31 kg staan wat niet genoeg was voor een eindprijs. Volgens mij waren we laatste in ons vak. Maar ondanks dat hebben we weer een leuke en gezellige visdag gehad.

Volgende week mag ik weer naar het Ketelmeer maar nu met Wim Stoel ook een vis maat van mij.

Word vervolgd

De Witvisser.

Ketelmeer

CHAMPION FEEDVakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.Wormenkwekerij WasseMaver EvezetGURU Knowledge is power.SHIMANO AEROMarcel vd EyndeSaga-the-game-changer - CrestaBAITSHOP.NLFREE SPIRIT/RINGERSHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.T Wisentbos DrontenHengelsport SappemeerHJG DRESCHERPreston Innovations.