banner de witvisser

Wormenkwekerij WassePreston Innovations.HengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.GURU Knowledge is power.T Wisentbos DrontenVakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.Verpa-Geers Groundbaits.De Graankorrel Oude Pekela.Hengelsport SappemeerSOLITH Fish - CrestaCamping Wedderbergen wedde dat je terug komt.LASEBOCarpzoomMatrixMarcel vd EyndeHengelsport en Botenbeurs 2017TopdobbersHengelsport Hennie Kruidenier.

Afgelopen weekend was het WK Feeder vissen in Nederland. Dit was voor mij de ideale mogelijkheid om dit grote evenement eens van dichtbij te bekijken. Via de Sportvisserij kon ik aan een paar perskaarten komen. Aangezien ik niet overal tegelijk kon zijn heb ik Wout Jan Kuik benaderd of hij ook belang bij een perskaart had en wat foto’s wil maken van het WK.

Dit was zo geregeld. Ook Inge de vrouw van Wout werd ingeschakeld om wat beelden te schieten. Dit is altijd handig met een parcours van meer dan twee kilometer. Het WK werd in Zeeland gehouden. Dit was voor mij ongeveer 300 kilometer rijden. Geen optie om heen en weer te rijden. Maar even een hotel boeken in de buurt van het kanaal Gent –Terneuzen. Veel Hotels waren al volgeboekt. In Sas v Gent kon ik nog een kamer boeken.

Vorige week had ik al veel berichten van de training ontvangen en de berichten waren gunstig. Er werden regelmatig Harders gevangen en af en toe een brasem. Met volle moed ben ik zaterdagmorgen vertrokken richting zeeland. Het was lekker rustig bij de weg en ik was binnen drie uur op het WK parcours. De vlaggen en de Dixies kwamen in beeld. Vooral de Dixie viel mij erg op. Ik was wel toe aan een locatie waar ik even mijn overdruk kwijt kon. Wat dat betreft was het goed geregeld. Langs het hele parcours kwam je ze tegen.

Voormeer foto van het WK klik hier

Zo licht als een veertje kon ik weer verder naar de locatie waar de tenten staan van de sportvisserij Nederland. Voor dat ik bij de eerste tent was kwam ik Martin Nachtegaal en Willem Nouris tegen. Even een bak koffie pakken en wat bijkletsen. Een stuk verderop stond Jan Renes bij de Preston stand petten van Preston uit te delen. Dat kwam wel uit met die felle zon. Een stukje verderop stond de stand van Verpa hier ook maar even een kijkje nemen bij de nieuwe artikelen.

Bij de stand van de sportvisserij kon ik een overzicht ophalen waar de vissers die dag geloot hadden. Er was direct een hotspot te vinden. Theo Leijrik zat naast wereldkampioen Steve Ringer. Een zware klus voor Theo. Nederland had geen kopstek en het was maar afwachten hoe het ging verlopen op de eerste dag. Peter vd Willik lootte op B6, Marco Hofman C26 wat normaal een kopstek was geweest helaas zitten de vakken aan elkaar en levert dit geen voordeel op. Ramon Ansing mocht zijn kunsten uitvoeren op D 21. In het laatste vak zat Arnout vd Stadt op E 12.

Het signaal van zwaar voeren was aangebroken. Ik stond op dat moment bij Mick Vails uit Engeland. Ik zag dat hij een hele grote korf gebruikte en er bij het aanraken met het water een gele wolk in het water kwam. Hij was zeker niet bang. Een korf of vijftien werden er gedumpt. De wedstrijd kon beginnen. Het duurde erg lang voor dat er actie was en ik besloot maar om naar voren te wandelen. Ik zag af en toe iemand een visje vangen maar het was niet wild. Na een wandeling van een uur kwam ik Chris vd Geer tegen. Hij was op de fiets. Op dat moment dacht ik in mij zelf (Sukkel) waar heb jij je fiets. Ik ken Chris al jaren en we hebben altijd wel wat  humor bij ons. Hij bood me dan ook aan om zijn fiets te gebruiken. (Bedankt Chris)

Op de Fiets was het natuurlijk veel makkelijker om van plek te veranderen. Ik ben even bij alle Nederlanders langs gegaan en kwam er achter dat bijna iedereen vis had behalve Theo Leijrik. Steve Ringer naast hem had al vier vissen. Een stuk verder zat Thorsten Kusters ook met vier vissen. De tijd tikte maar door en Theo bleef geconcentreerd maar nog geen vis. Ik zou op zo’n moment peentjes zweten en niet meer weten wat ik moest doen. Theo had ook al van alles geprobeerd en besloot om maar te verlengen. En dit was waarschijnlijk het recept. Theo ving in het laatste uur nog twee vissen.

Alle mannen hadden vis gevangen. Het eindsignaal was daar en de ballans kon opgemaakt worden. De weging kon beginnen. Steve Ringer won zijn vak en Theo moest het met 6 punten doen. Het was echt grammen werk. Een paar gram meer en je stijgt een paar plaatsen. Deze regel gold voor alle mannen van Nederland. Het ging allemaal om grammen en die kwamen we tekort. Ramon Ansing wist nog 4 punten te vissen de rest moest het met 6 en 7 punten doen. Dit betekende de tiende plaats in de tussen stand. Er zijn op dat moment drie landen met 14 punten. Engeland staat op dat moment bovenaan met het meeste gewicht. Hongarije op plaats twee en Frankrijk op plaats drie.

Na deze zware dag was het tijd voor mij om in te checken in het hotel. Vlak bij het hotel kom ik Jan Renes tegen. Hij zat daar in die buurt in een appartement. Hij wist mij te vertellen dat het gezellig was in sas v gent. Op mijn kamer aangekomen besloot ik eerst maar even om te gaan douchen en dan later maar te gaan eten. Even de laatste foto’s uploaden en daar zat ik op mij kamer. Ik voelde mij net Remi. Ik had nog wat in de auto laten liggen en zag op de terugweg naar het hotel dat Jan Renes , Jan Verbruggen, Ronnie van Kerkoerle en Pascal Vermeulen  van Preston op het terras zaten. Spullen maar weggebracht en even gevraagd of Remi er wel bij mocht zitten. Ik heb mij die avond prima vermaakt. De lachspieren doen me nog pijn. De mannen hadden ook nog niet gegeten dit zouden we later op de avond doen. Na een aantal biertjes en het bespreken van een fruitmand besloten we om nog wat te gaan eten bij de Griek. Daar aangekomen was de keuken dicht. Maar weer terug naar het terras. Alle eet gelegenheden waren dicht. We hebben daar gezeten tot de tap dicht was en besloten om even verder te kijken. Er was nog een besloten feest Na een aantal pogingen om daar binnen te komen besloten we maar om verder te gaan. Ik besloot maar om naar mijn kamer te gaan. Jan en Jan hebben nog een paar rondjes gelopen en toen ging het licht bij hun ook uit.

Dag 2

Na een zware dag stond ik dag 2 een half uur onder de douche om weer een beetje op gang te komen. Bij het ontbijt zat ik vlak bij de vrouwen van het team van Engeland. Zij waren met een hele groep. Ze keken hun ogen uit naar wat ik naar binnen schoof. Ze hebben volgens mij nog nooit gezien hoe iemand zoveel broodjes met ei op kan. Volgeladen met brood en ei inclusief een hoofd van een vierkante meter. (Zo voelde het) weer naar het parcours. Daar kwam ik al snel de twee J’s tegen. De ene had nergens last van maar J2 had ook een raar gevoel in zijn hoofd. Even bijkletsen en daarna even kijken hoe de Nederlanders ingedeeld zijn.

Op zich een betere loting als Dag 1. Arnout vd Stadt had een kopstek op C1. Daar kon je wat voordeel mee hebben door de ruimte die er tussen vak B en C zat. Dit door de tent en het podium voor de prijsuitreiking. Voor de andere mannen was het weer afwachten hoe het ging. Helaas had ik nu geen beschikking over een fiets en moest ik aardig wat meters maken om op de hoogte te blijven. Na het beginsignaal was het al snel bekend dat Nederland goed van start ging. Arnout en Marco vingen vrij vlot een vis.

Voormeer foto van het WK klik hier

Ook Theo en Ramon waren er vandaag snel bij. Alleen Frank vd Schaft had op dat moment nog geen vis. Frank viste vandaag voor Peter vd Willik. De afspraak was dat de laatste van dag 1 gewisseld zou worden. Dit ging ten koste van Peter. Ook Engeland had nog twee vissers zonder vis. Waarvan ook Steve Ringer er één was. Het werd moeilijk voor Steve om weer een eerste plek in zijn vak te behalen. Een Fransman twee plekken verderop ving een brasem van bijna twee kilo.

Op dat moment gingen de Fransen aan kop. De Hongaren waren Tweede en de Engelsen derde. Frank had inmiddels ook zijn vis gevangen en het leek aardig gunstig. Er zijn op dat moment nog veel vissers die nog nets gevangen hebben. Arnout gaat super alleen de Hongaar Matylis Syvak bij hem in het vak volgt goed. Matylis won dag 1 zijn vak. Ook Marco Hofman gaat lekker en vangt af en toe een visje.

De wedstrijd was bijna afgelopen en Frankrijk zat op rozen. Het leek er op dat er een nieuwe kampioen was. Maar in de laatste seconden van de wedstrijd slaat het noodlot toe voor Frankrijk. De Engelsen vangen in de laatste twintig seconden van de wedstrijd nog een brasem wat genoeg was voor de titel.

Voormeer foto van het WK klik hier

De verschillen zijn vandaag niet groot maar wel bepalend voor de eindstanden. De laatste brasem was bepalend en bij de weging was er een Engelsman die met 10 gram verschil op plaats twee kwam. Ook Marco Hofman helpt Engeland een handje mee. Marco ving precies even veel als een Fransman en hierdoor kwam het halve punt verschil. Individueel doet Arnout vd Stadt de Hongaar Matylis Syvak de das om. Arnout wint zijn vak met een minimaal verschil op Matylis. Dit kost Matylis het punt om wereldkampioen te worden. De verschillen warendit weekend erg klein.

Engeland word weer wereldkampioen. Frankrijk tweede en Hongarije op de derde plaats. Nederland komt helaas niet verder dan plaats negen. Onze zuiderburen België hebben het dag  twee beter gedaan en eindigen op plaats zes. Het was een moeilijke visserij.  Volgend jaar een nieuwe kans.

De Witvisser.

De nieuwe Wereldkampioen individueel is  Jose Ivangelista uit portugal.

Voormeer foto van het WK klik hier

Hieronder nog een video van Skysports

Wormenkwekerij WasseMarcel vd EyndeVakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.T Wisentbos DrontenHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.Preston Innovations.Verpa-Geers Groundbaits.Hengelsport Hennie Kruidenier.MatrixHengelsport en Botenbeurs 2017CarpzoomSOLITH Fish - CrestaDe Graankorrel Oude Pekela.GURU Knowledge is power.LASEBOTopdobbersCamping Wedderbergen wedde dat je terug komt.Hengelsport Sappemeer

Verkoop & Aanbiedingen

Walter medium float matchhengelElektrische kar voor je viskofferKunstaas, jerkbaits: JERKZ – M ‘Green’ en’Shiny blue’BeetmelderViskoffer met plateauDriepoot-HengelsteunVoordeelset: 2 stuks S-Wimmer