banner de witvisser

LASEBOHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.Verpa-Geers Groundbaits.Preston Innovations.CarpzoomWormenkwekerij WasseDe Graankorrel Oude Pekela.SOLITH Fish - CrestaHengelsport Hennie Kruidenier.Marcel vd EyndeHengelsport SappemeerTopdobbersGURU Knowledge is power.T Wisentbos DrontenVakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.MatrixCamping Wedderbergen wedde dat je terug komt.

Vandaag hadden we onze zinnen gezet op een lange verticaaldag op de rivier. Gewoon 12 uur vissen van zeven uur ’s ochtends tot zeven uur ’s avonds en maar kijken wat het zou opleveren. Het was eind februari, maar het leek wel voorjaar. Hoewel de temperatuur in de ochtend nog dicht tegen het vriespunt aanzat, zou het volgens de voorspelling ’s middags zo’n 15 graden worden. Ongekend voor deze tijd van het jaar.

Al vrij snel resultaat op ondiep water.

De rivier stroomde lichtjes waardoor het sturen met de fronttroller vrij eenvoudig ging. We stuurden de taluds op en af om te kijken op welke diepte de vis zich bevond. Al snel werd het duidelijk dat ze vrij ondiep lagen op zo’n 3 meter. In de ochtend kregen we op deze diepte enkele mooie aanbeten.

De Berkley Pulse Shad vol genomen.

Na een aantal kilometers te hebben afgelegd kwamen we op een plek waar we in het verleden regelmatig mooie baarzen wisten te vangen. Op onze fishfinder wemelt het hier dan ook van de waypoints. Zou het vandaag ook lukken? Die vraag werd al snel beantwoord door een dubbele hookup van twee dikke 40+ baarzen op mijn hand- en bijhengel. Snel pakte ik de bijhengel uit de steun en gaf de handhengel aan Ann. Met mijn vrije hand pakte ik het schepnet en wist beide baarzen tegelijk te scheppen. Hierna wisten we op deze plek nog een paar forse baarzen te vangen.

Double strike!                                                                            De waypoints bewijzen zich weer.

De grootste en laatste baars van de hotspot.

Daarna werd het stil en we lieten de boot weer rustig verder driften. De temperatuur was ondertussen al aardig opgelopen en het was aangenaam vertoeven op het water. Qua aanbeten was het voorlopig echter gedaan. Vanaf een uur of tien tot vijf uur kregen we geen enkele aanbeet meer. We wilden echter niet opgeven, omdat er aan het eind van de middag vaak toch nog een bijtuurtje volgt. En zo gebeurde het ook vandaag. Opeens kregen we weer volop mooie harde aanbeten en op dezelfde diepte als eerder in de ochtend.

Het bijtmoment begon met deze mooie snoekbaars.   Oranje was de favoriete kleur van de dag.

In een uurtje tijd wisten we nog een aantal mooie baarzen en snoekbaarzen te vangen. Toen was het echt afgelopen. Van zes tot zeven uur geen enkele aanbeet meer. Intussen begon het ook al donker te worden dus hoogste tijd om het water te verlaten.
Een van de weinige vissen aan een andere kleur shad.

Mooie dikke afsluiter.

Het was een lange dag waarbij de middag zeer taai was. Je arm wordt moe en je denkt aan opgeven als je uren en uren niks vangt. Toch zijn we blij dat we doorgezet hebben en in ieder geval nog een mooi uurtje aan het einde van de dag hebben beleefd.

Hartelijke roofvisgroeten,

Jöran en Ann

Camping Wedderbergen wedde dat je terug komt.Hengelsport Hennie Kruidenier.Marcel vd EyndeHengelsport SappemeerT Wisentbos DrontenPreston Innovations.De Graankorrel Oude Pekela.GURU Knowledge is power.Vakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.LASEBOHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.Wormenkwekerij WasseTopdobbersCarpzoomMatrixSOLITH Fish - CrestaVerpa-Geers Groundbaits.

Verkoop & Aanbiedingen

Driepoot-HengelsteunVoordeelset: 2 stuks S-WimmerBeetmelderWalter medium float matchhengelViskoffer met plateauKunstaas, jerkbaits: JERKZ – M ‘Green’ en’Shiny blue’Elektrische kar voor je viskoffer