banner de witvisser

LASEBOHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.Verpa-Geers Groundbaits.Preston Innovations.CarpzoomWormenkwekerij WasseDe Graankorrel Oude Pekela.SOLITH Fish - CrestaHengelsport Hennie Kruidenier.Marcel vd EyndeHengelsport SappemeerTopdobbersGURU Knowledge is power.T Wisentbos DrontenVakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.MatrixCamping Wedderbergen wedde dat je terug komt.

Vandaag op pad met Ernst-Jan, de winnaar van het dagje vissen die tijdens de regio avond van SNB Groningen/Drenthe gewonnen kon worden met de beroemde tombola. Vandaag hadden we onze zinnen gezet om met dood aas te gaan vissen. Met inline dobbers en mooie sardines zouden we op jacht gaan naar de dikke bakken. Om 8 uur vanmorgen hadden we afgesproken bij de trailerhelling en mijn gast voor vandaag kwam keurig op tijd. De trailerhelling was wel glad maar de meegebrachte strooizout deed uiteindelijk goed zijn werk en konden we de boot te water te laten.

31-01-2015_600x365De hengels hadden we al snel opgetuigd en ondanks dat het enorm koud was beloofde dit een hele mooie winterse dag te worden. Even doorbijten dus. We gingen gelijk naar de stekken en daar aangekomen konden de sardines aan het werk. Na een paar uur dit aangezien te hebben en een aanbeet te hebben gemist vonden we het genoeg.

P1020105_600x450Dan over op plan B. Gelukkig hadden we hier allebei rekening mee gehouden en zijn we overgestapt op het kunstaas. Tijd voor lawaai onder water dus de screamin’ devils werden in stelling gebracht en al vrij vlot kreeg ik een mooie harde aanbeet. De hengel had ik in de hand en dat is wel echt een gaaf gevoel! De eerste vis van vandaag was een feit.

P1020128_600x450P1020113_600x450

Mijn gast verspeelde helaas ook nog een vis vlak achter de boot. Dat hoort er ook bij. Nadien was het een tijd rustig in de boot. Ook de andere visboot die ons vergezelde vandaag had vis in de boot en onder het genot van een gezamenlijk kopje koffie op de wal hebben we gezellig bijgepraat en verhalen uitgewisseld.

2015-01-31 16.06.03_450x600

Tegen het eind van de middag was het weer raak! Ik kreeg een enorm harde aanbeet op mijn Salmo Hornet maar deze schoot los. Een paar tellen daarna kreeg Ernst-Jan op de driedelige Pike Fighter van Spro, naar alle waarschijnlijkheid, dezelfde vis erop! Deze bleef wel hangen. Een mooi exemplaar konden we in de boot landen. Na de nodige foto’s kon ook deze dame weer terug naar daar waar ze thuishoort. De snoek had nog wel een herinnering aan Ernst-Jan meegegeven in de vorm van wat tandafdrukjes.

P1020133_600x450We besloten hetzelfde stukje nog eens te bevissen. En op het moment dat we net de boot hadden gedraaid stond mijn hengel krom! Het lawaai van de screamin’ devil had de aandacht getrokken van een fraaie snoek die in de buurt lag. Als toetje vandaag nog een mooie vis in de boot. Een gezellige mooie winter visdag mét vis in de boot! Nadat we de boot weer op de trailer hadden nam ik afscheid van mijn gast en konden we naar huis.

Op naar een volgende visdag!

(bron http://www.visgidsgroningen.nl/)

Camping Wedderbergen wedde dat je terug komt.Hengelsport Hennie Kruidenier.Marcel vd EyndeHengelsport SappemeerT Wisentbos DrontenPreston Innovations.De Graankorrel Oude Pekela.GURU Knowledge is power.Vakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.LASEBOHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.Wormenkwekerij WasseTopdobbersCarpzoomMatrixSOLITH Fish - CrestaVerpa-Geers Groundbaits.

Verkoop & Aanbiedingen

Driepoot-HengelsteunVoordeelset: 2 stuks S-WimmerBeetmelderWalter medium float matchhengelViskoffer met plateauKunstaas, jerkbaits: JERKZ – M ‘Green’ en’Shiny blue’Elektrische kar voor je viskoffer