banner de witvisser

Marcel vd EyndeCamping Wedderbergen wedde dat je terug komt.TopdobbersHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.LASEBOCarpzoomHengelsport SappemeerMatrixHengelsport Hennie Kruidenier.GURU Knowledge is power.Vakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.SOLITH Fish - CrestaWormenkwekerij WasseT Wisentbos DrontenDe Graankorrel Oude Pekela.Verpa-Geers Groundbaits.Preston Innovations.

Lentekriebels op de Woldstek.

Ik heb zo’n beetje de hele winter doorgevist wat ik normaal gesproken niet doe maar deze winter is zo zacht dat ik niet tot het invetten van mijn hengels toe kwam. De vangsten in de Nederlandse wateren worden meestal toch minder zodra de kou invalt, al kun je in de havens vaak wel goed blijven doorvangen. Door de zachte winter heb ik voornamelijk gevist op de karperputten. In Nederland komen steeds meer van deze karperputten beschikbaar waaronder de prachtige Sprong in Boxmeer. Op deze put heb ik mijn eerste ervaring opgedaan en dat heeft mij doen besluiten om, naast het wedstrijdvissen op Nederlandse wateren, ook vaker op deze putten te gaan vissen want hier kun je over het algemeen
het hele jaar door vis vangen. Naast de Sprong heb ik ook een aantal andere putten bezocht waaronder De Woldstek in Ruinerwold. Deze put ligt op een half uurtje rijden van mijn woonplaats alleen is deze put niet zo groot als de Sprong en kun je hier het beste vissen met de vaste stok.

Afgelopen woensdag ben ik met Jan Pullen (Ned Kampioen matchen) naar de Woldstek geweest omdat Jan ook nog nooit op een karperput is geweest. Aangezien Jan verslaafd is aan zijn matchhengel besloot hij een poging te wagen met zijn matchhengel en ik met de feeder. De zondag daarvoor was er door een visser met de vaste stok 35 karpers gevangen dus vol goede moed gingen we richting Ruinerwold. Aangekomen op de put was het nog erg mistig en meestal is dit geen goed teken voor goede vangsten. Om tien uur hadden we ons “kantoor” klaar en begonnen we met vissen. Al gauw kregen we de eerste zachte aanbeten waarop we beiden een aantal keren mis sloegen.
Tegen elf uur trok de mist op en kwam eindelijk het lekkere voorjaarszonnetje tevoorschijn. Op het moment dat dit gebeurde kon je zien dat de vis hier goed op reageerde, de karpers begonnen te springen bovenin het water en we kregen meer aanbeten. Doordat Jan met de match op een 14 meter afstand zat te vissen en zijn voerplek goed kon onderhouden had ik al gauw door dat het met de feeder een moeilijk verhaal zou worden. Uiteindelijk wist ik twee mooie spiegels en 3 grote schubkarpers te vangen. Jan ving zeven mooie spiegels en zes grote schubkarpers en hebben we een heerlijk visdag gehad.

Manfred.

T Wisentbos DrontenGURU Knowledge is power.CarpzoomHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.Wormenkwekerij WasseSOLITH Fish - CrestaLASEBOPreston Innovations.MatrixHengelsport Hennie Kruidenier.Vakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.Camping Wedderbergen wedde dat je terug komt.Marcel vd EyndeHengelsport SappemeerVerpa-Geers Groundbaits.De Graankorrel Oude Pekela.Topdobbers

Verkoop & Aanbiedingen

Kunstaas, jerkbaits: JERKZ – M ‘Green’ en’Shiny blue’Elektrische kar voor je viskofferViskoffer met plateauVoordeelset: 2 stuks S-WimmerDriepoot-HengelsteunWalter medium float matchhengelBeetmelder