banner de witvisser

Vakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.Saga-the-game-changer - CrestaGURU Knowledge is power.Gruppen Angelsport EmlichheimHengelsport SappemeerHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.Hengelsport Hennie Kruidenier.Marcel vd EyndeVerpa-Geers Groundbaits.T Wisentbos DrontenPreston Innovations.Wormenkwekerij WasseDe Baitshop

Afgelopen weekend is er de Hardcore Fishing Tackle koppel tweedaagse gevist aan het Ketelmeer. De uitslag en het verslag iets later dan gepland. Gisteravond na thuiskomst gingen de lampjes uit en had ik er de kracht niet meer voor om een verslag te schrijven. Nu na een lange dag arbeid moet het dan maar gebeuren.

De mannen zijn er klaar voor.

Deze editie zou ik met Dennis Kwanten vissen. Dennis viste al vaker op het Ketelmeer en we hebben al eens een teamwedstrijd samen gevist. Ik ken hem al een aantal jaren en hij kan wel een visje vangen op het Ketelmeer. Tenminste dat dacht ik. Aangezien er hier in Nederland niet zoveel vissers met mij willen koppelen moest ik het nu maar met een Belg proberen.

Het relax hoekje van onze oosterburen.

Zaterdagmorgen moesten we om zeven uur loten bij camping t Wisentbos in Dronten. Ik was mooi op tijd vertrokken en volgens planning zou ik mooi op tijd aankomen in Dronten. Ik reed de grote weg op bij Meppel en daar had je het al. Een omleiding van een kleine tienkilometer. Gelukkig was ik nog op tijd en kon nog een paar foto’s schieten en een bakkie koffie drinken.

Het is gezellig aan tafel.

De loting kon beginnen en ik liet Dennis maar loten. Hij heeft nog wel eens een gouden hand. Deze keer toverde Dennis nummer 35 uit de hoed. Na aardig wat discussies waar je moest zitten en welke plaatsen wel goed waren gingen we naar de waterkant. Daar aangekomen zaten we ongeveer recht tegenover de koffiepot. Mijn andere koppelmaat Roelof Koekoek waar ik deze wedstrijd eerder gevist heb viste met Eize Kamminga. En kwamen naast ons zitten op nummer 37. Links van ons een paar buren uit Duitsland.

Wout Jan Kuik vangt weer een Brasem.

We besloten om maar op dezelfde hoogte te gaan vissen het was namelijk een tweedaagse op gewicht. De alles of niets methode werd ingezet. Volle bak brengen en wachten maar. Met een klein kwartiertje zagen we Roelof al een Brasem vangen. Dat leek gunstig. Gelijk nog maar wat meer aas gebracht. Dat zette geen zoden aan de dijk.Het was deze dag erg slecht in het eerste deel van het A vak en de vissen lagen erg plaatselijk.  Benny Mertens en Bert de Mulder vingen 114 kilo en waren de uitschieter in vak A. In vak B waren het Manfred Drenthen en Jan Jansen die met 106 kilo hun vak winnen. Een mooie start voor Manfred die een tijdje uit de roulatie is geweest.

Toen zat iedereen er nog.

Wij moesten het doen met 13kilo net zoveel als onze buren Roelof en Eize. Achteraf nog niet zo verkeerd er werd voor de rest niet zoveel gevangen. We stonden op een gedeelde 11e plaats. Spullen opruimen en naar Ketelhaven om te overnachten. We hebben daar een mooie accommodatie gevonden waar je goed kunt slapen en een fijn ontbijt krijgt bij zeer gastvrije mensen. Een nadeel was wel dat ik die avond tussen de Belgen zat. Ik was in de minderheid.Benny Mertens en Bert de Mulder en zijn vrouw Magalie sliepen daar ook.

Wegen maar.

Zo leer je de vissers ook anders kennen. Het was wel gezellig we zijn die avond uit eten gegaan. Ook alain Claeys en Vanessa Bruyndonckx en Gunther Peeters met vrouw waren van de partij. Al met al een verdwaalde Nederlander tussen de Belgen.De vraag was wel wie had wie onder begeleiding.

Weer dertig kilo.

Hardcore Peter vd Willik                    Hardcore Peter vd Willik                    Hardcore Peter vd Willik

Dag twee was aan de beurt

Als je dag twee nog iets wil betekenen moet je in de vis loten. Ik had de vorige dag tegen Dennis gezegd dat hij maar een kop plek moest pakken dan hadden we nog kans. Ik kom iets later bij Camping T Wissentbos binnen en daar komt Dennis aan. Ik heb mijn best gedaan zegt hij de rest moet jij doen. En ja hoor nummer 51 een kop stek heeft hij in de handen. Dat is mooi hier hebben Jan Jansen en Manfred Drenthen meer dan 100 kilo gevangen. Vol goede moed naar de waterkant om de kilo’s uit het water te halen. Tactiek bespreken en we besloten om maar weer op ongeveer dezelfde hoogte te gaan vissen. Er stond een stevige wind en deze zou aanzetten zo dat we besloten om niet zo ver te gaan vissen. De wedstrijd kon beginnen en na een half uurtje krijg ik mijn eerste aanbeet. MIS dat was zonde. Het duurde wel erg lang voor dat ik de volgende aanbeet kreeg. De buren Wout Jan Kuik en Erik Paarhuis naast ons vingen wel af en toe een Brasem.

Even relaxen voor de wedstrijd.

Dan gaat het gebeuren je gaat twijfelen wat doen we verkeerd hoe kan dit enz. enz. Dennis besloot om maar een stuk verder te gaan vissen. Hij ging naar 72 meter. Lekker smijten met die wind en dat heeft hij geweten. Er vloog van alles door de lucht. We hebben in totaal nog drie brasems kunnen vangen de rest hebben we maar laten zwemmen. Onze buren hadden 10 brasems en daarnaast 14 hierna werd het weer slecht. De meeste koppels waren dan ook al weg. In de verte zag je nog wat zitten. Het was ook de tweede dag niet goed en zeer plaatselijk. In het A vak was het koppel Gert kamerhuis en Arend Profijt die de dag winst hadden zij vingen nog vijftig kilo.

Peter doet de prijsuitreiking.

Na de wedstrijd kon de stand opgemaakt worden. Tijdens een hapje en een drankje zag ik dat Bert de Mulder en Benny Mertens deze wedstrijd winnen en dat ze naast hun geldprijs met een mooie nieuwe Hardcore vd Willik Feeder naar huis gingen boven op het prijzengeld.  Plaats twee was voor Alain Claeys en Gunther Peeters ze hadden 100 gram meer dan de nummer drie Manfred Drenthen en Jan Jansen.

De winnaars van harte gefeliciteerd

De Witvisser.

Nog een paar punten.

Dat het niet mee valt om je ogen open te houden na een dag in de wind zitten.

Dat Peter vd Willik voor degene die moest wegen een schepnet voor de moeite gesponsord heeft.

Dat de winnaars mochten kiezen welke vd Willik Feeder zij wilden hebben.

Dat als je kop plek loot niet altijd kan rekenen op winst.

Dat je eerder stopt met vissen  100 gram te kort kunt komen.

Dat Dennis volgende keer extra toppen mee moet nemen.

Dat het allemaal weer goed geregeld was.

Dat Peter al een nieuwe opvolger heeft

Dat een weekend met Belgische vissers wel mee valt.

Dat Geert Pakvis vijftig euro deeld door deze doormidden te scheuren.

Dat Jan Weening pas na de wedstrijd in vorm kwam.

Dat het weer prima geregeld was bij camping T Wisentbos.

Dat ik Roelof nog even wil bedanken voor de koelvloeistof.

Dat duo Hoogeveen niet aanwezig was en het wel erg rustig was.

Dat de volgende keer het verslag misschien iets eerder online staat.

De Winnaars Bert de Mulder en Benny Mertens.

Naam Gewicht Dag 1 Dag 2 Totaal
40           Peter Snoeren &  Jeroen Bastianen       0

De top 3

Alle prijswinnaars

Opa Peter met zijn opvolger.

Jan Weening is weer actief bezig. (Knippen en plakken.) Of alleen knippen.

GURU Knowledge is power.Gruppen Angelsport EmlichheimT Wisentbos DrontenVerpa-Geers Groundbaits.Saga-the-game-changer - CrestaPreston Innovations.BAITSHOP.NLVakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.Hengelsport Hennie Kruidenier.HengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.Marcel vd EyndeWormenkwekerij WasseHengelsport Sappemeer