banner de witvisser

CRESTA ***SUPERIOR COMPETITION 9000*** (Video)

Hengelsport SappemeerSaga-the-game-changer - CrestaT Wisentbos DrontenVerpa-Geers Groundbaits.De Graankorrel Oude Pekela.Wormenkwekerij WasseHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.Gruppen Angelsport EmlichheimGURU Knowledge is power.Hengelsport Hennie Kruidenier.Vakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.Preston Innovations.Marcel vd Eynde

Vorige week is er in Denemarken De Viking Cup in Denemarken gevist. Een koppelwedstrijd wedstrijd die opgezet is door Geert Pakvis in samenwerking met vissers uit Denemarken die voor Verpa Denemarken visten. Net zoals vorig jaar was de wedstrijd in Ishoj vlak bij Kopenhagen.  Ook wij hadden ons weer aangemeld. Deze keer met acht personen. Deze keer viste ik met Wim Stoel als koppelmaat. Jeroen Jansen was deze week verhinderd. Maar met Wim heb ik ook al veel vaker gekoppelt en we kennen elkaar al jaren en vissen ook al jaren voor Zunnebeld Zwolle. Al met al een maat waar ik wel goed mee overweg kan. Andersom weet ik niet maar daar heb ik geen last van.

Alle prijswinnaars.

We vertrokken maandagmorgen richting Denemarken. Wij reden samen met Roelof Koekoek en Henk Dimmendaal. Onze vrienden uit Urk Lub Snijder en Johnny de Vreede en Wim de Boer en Arend Profijt gingen iets later weg. Na een rit van ruim acht uur kwamen we op onze bestemming aan. We hadden een 8 persoons huisje gehuurd op een kleine 30 km afstand van het parcours. Dat maakt het toch gezelliger met de hele clan onder 1 dak.

Gezellig in een acht persoons huisje.

De eerste avond hadden we het goed voor elkaar . Onze Urker vrienden hadden vis meegenomen en dit werd die avond voor ons gebakken. Super lekker en goed voor elkaar. Ik kan me nog herrinneren dat ik voor een paar jaar terug niets van vis eten moest hebben. Maar sinds dat wij met deze mannen om gaan heb ik vis leren eten en ik vind het nog lekker ook.

Klik hier voor fotos Vikingcup.

Het was koud die dinsdag.

De Dinsdag zou er getraind gaan worden en we wilden een hengeltje uitgooien. Helaas waren de temperaturen niet gunstig en stond de wind pal op de kant. Wim en ik besloten net zoals Roelof en Henk niet te gaan vissen. Arend en Wim en Lub en Johnny gingen wel een hengeltje uit gooien. Echte bikkels. De vangsten waren de dagen er voor erg slecht dus afwachten of er wat gevangen werd.

Je moet je spullen wel goed voor elkaar hebben.

Tegen de avond kwamen de mannen thuis en de vangsten waren redelijk. Een paar brasems en enkele voorns werden er gevangen. Redelijke berichten voor dat de Hardcore cup van start ging.

Die avond hebben we nog even een paar potjes geklaverjast en wat gedronken en toen was het tijd voor De Hardcore-Cup.

Klik hier voor fotos Vikingcup.

de loting iedereen moest zijn eigen naam invullen ander was het overzicht weg.

Woensdag was de Hardcore Cup. Wij loten die dag nummer twee van het parcours. Achteraf een goed nummer wij wisten hier nog een aantal vissen te vangen. In totaal werden we vijfde en de eerste vijf prijzen kwamen ook van de lage nummers. De winnaars van de Hardcore cup waren Victor Bjerre en Flemming Eriksen. Op de hogere nummers was het erg slecht. Die avond hebben we maar weer een kaartje gelegd en hier waren wij erg goed in. Wij wonnen bijna alles.

Hardcore Peter vd Willik                Hardcore Peter vd Willik                Hardcore Peter vd Willik

De eindprijzen voor de hardcore cup. Peter vd Willik heeft twee hardcore 2.70 feeders beschikbaar gesteld.

Klik hier voor fotos Hardcore Cup.

Donderdag was het de eerste dag van De Viking-Cup. Wij gingen van start in vak C op stek 15. Vak C was een sterk vak. Hier zaten ook Victor en Flemming in en Peter vd Willik en Geert Pakvis , Roelof koekoek en Henk Dimmendaal  en Dick Valstar en Albert Willems. Met deze koppels moesten we elke dag naar een ander vak.  Het was voor ons even aftasten en afwachten wat het zou worden. Wij vingen wat voorns en een paar brasems en moesten het met twaalf kilo doen. In vak A was het heel goed daar werd vijfenveertig kilo gevangen door de winnaars en de laatste in vak A had zesentwintig kilo. Een mooie visdag.

Drukke bedoeling zo.

Dag twee moesten wij naar het A vak. Wij loten nummer drie en daar moest het gebeuren. Wat ik nog van vorig jaar wist dat dit nummer een stuk terug stond in vergelijking met de rest. Vorig jaar was dit nummer vijf. Daar weet Jeroen Jansen nog alles van. Maar ondanks dat hebben we toch een leuke dag gehad. Met een vangst van drieentwintig kilo waren we toch wel tevreden. Deze dag werd gewonnen door Victor en Flemming met dertig kilo. Hiermee gingen deze mannen ook aan de leiding. De laatste dag moest het gebeuren en het kon nog alle kanten op. Die avond hebben we met de meeste vissers genoten van een varken aan spit. Alles was prima voor elkaar lekker vlees en salade en andere lekkernijen er bij. We zijn met een volle maag naar ons huisje gegaan.

Verpa groundbaits               Verpa groundbaits                Verpa groundbaits

De winnaars Victor en Flemming.

De laatse dag moest het gebeuren. Wij moesten naar het B vak. Je moest hier zo laag mogelijk loten om wat te kunnen vangen. Het A vak was bepalend en hoe dichter je daar bij zat hoe meer kans je op vis had. Wij moesten naar nummer acht in het midden van het B vak. Arend en Wim moesten naar het A vak maar zij besloten om naar huis te gaan. Arend was erg ziek en nog een dag in de volle wind zou het er niet beter op maken.Een goede keuze.

Ook hier vangt men Bot.

Nu kwam het er voor ons op aan kunnen we tien tot vijftien kilo vangen dan doen we nog mee. Na drie korven aangevoerd te hebben werp ik in en ik begin met wat bijschieten van casters op de stok plek zie ik dat mij lijn wat slap hangt. Ik besloot op het op te draaien maar dat was niet nodig. De top ging vanzelf krom. Een mooie brasem bood zich aan. Dan was een mooi begin. Even later een mooie voorn en ik begon er in te geloven. Maar helaas ik heb na die tijd geen beet meer gezien. Wim kon af en toe nog wel een visje vangen maar de tien kilo was ver te zoeken. Wij moesten het doen met vijf kilo.

Peter vd Willik met een mooie baars.

Ons vak werd weer gewonnen door Victor en Flemming. Hiermee winnen ze het festival. Net zoals vorig jaar laten ze weer van zich horen. Wij als Nederlanders kwamen dit jaar niet in aanmerking voor de top drie. Het waren dit jaar De lokale vissers die er met de prijzen vandoor gingen. Waarschijnlijk om dat hun meer water kennis hadden. Of het Verpa Voer waar drie koppels van de top 5 mee visten. Al met al was het weer een geslaagde week en we hebben weer veel plezier gehad.

Ik wil Geert Pakvis en flemming Eriksen bedanken voor de organisatie van deze wedstrijd.

Geert Pakvis (VGB Baits) ook bedankt voor het leveren van al het aas. Goed geregeld.

Henk Dimmendaal voor het verzorgen van het eten in ons huisje.

Wim , Lub en Johnny bedankt voor de lekkere vissen.

Onze chef vis bakker Johnny de Vreede.

Arend en Henk bedankt voor het verzaken tijdens het kaarten. Hierdoor was het verschil al helemaal niet meer in te halen voor jullie.

Verder wil ik alle vissers bedanken en natuurlijk mijn huisgenoten voor de gezellige week in Denemarken.

En natuurlijk mijn vis maat Wim Stoel bedankt voor je inzet en mooie week.

De Witvisser.

16 Profijt de Boer 15950 2300 0 18250
17 Mikkes Bosmans 0 0 0 0

Klik hier voor fotos Vikingcup.

Klik hier voor fotos Hardcore Cup.

GURU Knowledge is power.Verpa-Geers Groundbaits.De Graankorrel Oude Pekela.Hengelsport SappemeerHengelsportLauwe De hengelsportzaak van Maas&Waal.T Wisentbos DrontenHengelsport Hennie Kruidenier.Marcel vd EyndeGruppen Angelsport EmlichheimSaga-the-game-changer - CrestaWormenkwekerij WasseVakantiepark Bergumermeer Vissen in Friesland.Preston Innovations.